Thursday 22 August 2013

GERMANY 02 What's different

cz: Sice jsem tu jen pár dní, ale dost dlouho na to, abych si všimla nějakých mezi životem tady a v Čechách.
Všichni tu jezdí na kole, takže jsem ani nemohla netrefit do školy. Prostě jsem se připojila k houfu takových 20 lidí a jela. Jen teda jezdí hrozně pomalu.
Cyklista má vždycky přednost a nikdo neukazuje, kam zatáčí. Já mám s řidiči soucit, takže ukazuju.
Skoro všechny domy jsou cihlové.
Ve škole se tu nepřezouvá, bundu mám hozenou přes židli a celý den ji tahám v ruce. A nemám si kam dát věci, takže jsem ráda za naše skřínky.
V hodinách se hodně povídá, každý se zapojuje se svým názorem a diskutuje se. U nás mám pocit, že si napíšeme, co učitel řekne a ticho.
► Učitel se hodně ptá, a nechává nás přijít na řešení.
Předměty se navzájem prolínají, takže na němčině se neřeší jen struktura textu, ale i morální otázky o kterých text pojednává.
Obvykle jsou předměty dvouhodinové, ale mám pocit, že toho díky diskuzi stihneme tolik, jako u nás za jednu hodinu.
Nevím jak u vás, ale na naší české škole je tělocvik docela pohodička, což se o tom zdejším říct nedá. A věci si člověk ráno přinese a celý den se s nimi tahá.
Téměř všichni píšou plnicími pery a tiskace nebo takovým hodně kulatým písmem, takže moje písmo je tu exotika. :-)
Všichni tu nosí conversky, většinou bílé.
Poznámky se nepíšou do sešitů, ale kroužkových bloků a pak se to dává do desek, takže ve finále sebou taháte tunu zbytečných papírů.

Těší mě, že jste se dočetli až sem a třeba se dozvěděli něco nového. Určitě se můžete těšit další zážitkové a zkušenostní články. A fotky taky budou, omlouvám se, že ještě nejsou, ale jsem holt lenoch :-)

en: I'm here only few days, but I think it's long enough to see some difference.
Everybody is going to school by bike. You can't get lost, simply you follow an usual group (20 people) which takes you to the school. They cycle really slowly.
 The cyclist has alway priority and nobody shows which direction is he going. I have sympathy with the drivers so I show with my hand.
 Here are almost only brick houses.
 You don't have to take another shoes at school and there's no place to put your things during lessons, so you carry your jacket all day.
  A lot of is spoken in the lessons. Everybody says the opinion and then debates. In my opinion, in our school only the teacher speaks and nobody asks.
► The teacher asks and lets us to find the solution.
► There are usually two lessons of the same subject in a row.
 Almost all are writing with a ink pen and has a big round font so my font is here a little bit exotical.
 Everyone wears converse, usually white.
 You write your notes in a spiral notebook and then you organise it in a folder so you carry lot of unuseful paper.

Thanks for reading and I will sure write more about my stay here and I'm sory that I don't post any photos. I will do it as soon as possible. :-)

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment ♥