Sunday 7 April 2013

Víkendová Praha

V pátek ráno, ještě potmě, jsem nasedla na vlak. Naivně jsem si plánovala, že se budu alespoň trochu učit, ale ani jsem to nevyndala z tašky. Namísto toho jsem se pustila do práce na svém háčkovaném náhrdelníku. Kdybych jen tak háčkovala, možná bych vzbudila zkoumavé pohledy, ale to, že jsem obháčkovávala řetěz, přimělo jednu z blízko sedících dam, aby se začala vyptávat a nevěřícně kroutit hlavou. 
První bod mého programu, bylo sehnat balerínky. Hladké, jednoduché, černé a s tou podmínkou, že musí perfektně sedět na moje různě velké nohy. Šlo to překvapivě hladce, první obchod, který jsem navštívila byl Tamaris kousek od Václaváku s neskutečně milou prodavačkou, kam jsem se nakonec pro první boty vrátila. Ještě jsem narazila na tuto peněženku za polovic, a protože se mi ta moje zrovna roztrhla, neváhala jsem ani chvilku.

Poté jsem pokračovala do uměleckoprůmyslového muzea. Sice se v Praze nevyznám, ale chytla jsem směr a šla. Vůbec jsem nevěděla, kde že je Pařížská, ale ke svému štěstí jsem tam omylem zabloudila, což mi vůbec nevadilo. Prohlížela jsem si ty krásné výlohy a nasávala inspiraci, co že bych mohla zkusit vyrobit. Upoutaly mě zajímavě barevné krajkové kraťasy, a cestou jsem přemýšlela o tom, jak se do nich pustit.
Ale zpět k muzeu. Už jsem byla v různých muzeích, a čekala jsem ho trochu větší, ale i to, co jsem viděla mě nadchlo. V celkem 6 místnostech byla expozice skla, porcelánu, hodin, knih a grafiky, šperků a historie oděvů a vlákna, na kterou jsem se těšila nejvíc. Opravdu zajímavé byly šaty z počátků 20. století, různé krajky od 16. století po 20. století, límečky, manžety, doplňky, různé postupy potisku látek a další zajímavé věci. Moc mě bavilo číst i anglické vysvětlivky. Strávila jsem tam hodně času, ale snad nejzajímavější pro mě byly hodiny. Opravdu by mě nenapadlo, jak všelijak můžou hodiny vypadat. Tyhle se mi líbily nejvíc. A pšerky, to byla kapitola sama pro sebe. Nutně bych potřebovala asi tak půli vystavovaných exponátů. Prostě nádhera. Jestli vás takovéhle věci zajímají, doporučuju se tam jít podívat. 

4 comments:

  1. Neee, to záhlaví s oblečením, co tu bylo takovou chvilku byl skvělej! Očekávám, že z těch balerínek bude nějaké super DIY?:) Já takhle sháním loafers, mám s nima super plány, ale díky tomu, že jsem z Prahy bude jednodušší je sehnat a vyhnu se zvídavým pohledům ve vlaku!:)

    http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Díky za reakci na záhlaví, bylo to neostrý, takže prozatím nechám toto, a co nejdříve zapracuju na lepším provedení předchozího nápadu. :) Ale s balerínkama tě bohužel zklamu, jelikož byly hodně drahé, a já nutně potřebuju jedny jednoduché k výrazným jarním a letním věcem.

      Delete
  2. Máš super blog jsem nový čtenář:) Ta peněženka je moc hezká!!

    ReplyDelete
  3. Moc se mi líbí ta peněženka. :)

    ReplyDelete

Thanks for your comment ♥