Saturday 14 September 2013

GERMANY 05: Místo kde bydlím

Minule jste si mohli přečíst spoustu postřehů týkajících se mojí školy. Samozřejmě je to všechno subjektivní, jelikož jsem v jedné škole a rodině na jednom místě, v obrovské zemi, takže se to nedá brát doslovně. V tomto článku se dozvíte například jaké je tu mám:
POČASÍ
Jsem tu od poloviny srpna, a to už začal podzim. Obecně se tu počasí střídá o hodně rychleji, než u nás - přímořské klima. Během půl hodiny 4 prší a svítí sluníčko, často zároveň. Také je tu vlhčeji a často mrholí, takže brýle téměř nenosím. 
OKOLÍ
Trochu podobná placka jako Třeboňsko, akorát bez lesa, jen aleje mezi loukami a podél cest. A protože jsem v Šlesvicku Holštýnsku, pasou se tu ty strakaté černobílé krávy. Od Labe jsem asi 20 km, stějně jako od Hamburku. Jak už jsem dříve zmiňovala, tradiční domy jsou cihlové s rákosovou střchou a vypadají nádherně, ale co jsem se tu bavila, tak mi řekli, že ten rákos je neuvěřitelně drahý, ale hlavně ho snadno napadá určitý druh plísně, takže nic nevydrží. Náš dům je také cihlový, natřený na bílo s tmavou střechou. Dům hned pod ochranou hrází u Labe. 
JÍDLO
Nevím jak jiné rodiny tady, ale v mé hostitelské rodině se jí opravdu hodně zdravě. Skoro všechno je bio, anebo ze skleníku a záhonů ze zahrady. A co nevyroste na zahradě, koupí se u sedláka. Samozřejmě máme i věci z obchodů, ale rozhodně ne tolik, na co jsem zvyklá. Každý den mám k snídani müsli s čerstvým, které si sama namíchám, což mi vyhovuje a  rozhodně v tom budu pokračovat i doma. Školní rozvrh s obědem, narozdíl od toho čekého, nepočítá, ale už jsem si zvykla, takže mi oběd ve 4 odpoledne zas tak nevadí, není to tak každý den. Víkendová snídaně je super. Jelikož je tu pečivo poměrně drahé, míváme ho jen o víkendu, k tomu vejce, se kterým se hraje ťukací hra. Vzájemně si klepnete a komu neprasklo, vyhrál. Komu prasklo, může začít jíst. Přijde mi to milé a veselé. A protože snídáme poměrně pozdě, oběd není, až "čaj o čtvrté" s pečivem a salátem.
Jinak mezi tradiční jídla tu patří Bratwurst, popřípadě Currywurst, který prodávají u stánku v pěší zóně. Tady na severu jsou taky velmi časté Fischbrötchen, houska obložená uzenou rybou s trochou omáčky a zeleniny. Jsou vynikající a rozhodně byste je měli zkusit. Dále bych mohla jmenovat Sanddorn, česky rakytník, ze kterého je vynikající sirup a je součástí mé nejoblíbenější zmrzliny Sanddorn-Buttermilch.

MĚSTO UETERSEN
Je městem růží, a proto tu skoro na každém kroku narazíte na růžová pole a skleníky. Minulý týden jsem při procházce do jednoho omylem zabloudila a byl to skvělý zážitek. Je úchvatné, kolik tu mají druhů a také kvetou mnohem déle, protože tu jsou chladná léta a mírnější zimy. A nejkrásnější park, je městské rosárium, kde vystavují snad všechny druhy. Dále se tu nachází kostel a klášter, pěší zóna a to je vše. Město má asi 17 tisíc obyvatel, takže je maličké město. Normální vesnice tu má 2000 až 5000 obyvatel. Moc se mi líbí kolik je tu stezek pro cyklisty. Vlastně podél každé silnice, a také dostatek kolostavů. To u nás chybí.


14 comments:

  1. Skvělý článek, věci ze zahrady jsou stejně nejlepší :)

    http://mijacek.blogspot.cz

    ReplyDelete
  2. Nádherné fotky! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ty bohužel nejsou focené mnou :( ale kamarádkou, tak snad se taky naučím takhle fotit. :)

      Delete
  3. skvěle napsaný! ;) 20 km od Hamburku zní super, a přitom seš takhle v přírodě :) Když jsem byl v Deutschlandu na výměným pobytu, tak si pamatuju že si rodina pekla vlastní pečivo z polotovarů, takže bylo ráno ještě horký z trouby, a celkově jsem se vrátil strasně přejedenej :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. No na vlastní pečivo jsem zapomněla. Máme snad jen domácí chleba :)
      A nadšená se domů vrátím určitě taky, jen teda smutná, že už to skončilo.

      Delete
  4. ahoj. máš prekrásny blog. follow u mňa jednoznačný :) a chcela by som sa opýtať, ten domček na obráku, je ten, kde bývaš ty? nádherný je. (ale asi nie, keďže píšeš, že je natretý na bielo)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne já přebývám ještě v krásnějším domě, ale nechci ho dávat na internet. Bydlím v obrovském bílém domě s obří zahradou, která je jako les a dům je na palouku :)
      Fotila jsem typický domek.

      Delete
    2. tak to musíš mať úžasné :)

      Delete
  5. Very beautiful photos ;) Germany is amazing ;)

    I follow you beautiful blog. I hope you will follow me back and I will wait for you in my blog www.gabusiek.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. to se máš :) hned bych někam jela, byla jsem v Anglii a jsem z toho odvařená doteď :D

    u mě na blogu probíhá GIVEAWAY, mrkni na http://euphoriabitch.blogspot.cz/ :)

    ReplyDelete
  7. Vypada to tam krasne! Uzij si pobyt jak nevic to jde :)

    ReplyDelete
  8. And it's how come typically the Native american macaques, require farm regions, contain developed for you to level constructions since they learn that arises from inside of. https://imgur.com/a/5pabs3x http://gpzlte8zkg.dip.jp https://imgur.com/a/nVxNCuC https://imgur.com/a/3AOBjbI http://1016xereqv.dip.jp http://p2wr74jd3l.dip.jp https://imgur.com/a/0qRJs7j

    ReplyDelete
  9. Našel jsem Mr. Pedro na blogu od někoho, kdo ho doporučuje každému, kdo hledá půjčku. Byl jsem tak nadšený a motivovaný být v této pozici finanční svobody, protože moje rodina hladověla, oslovil jsem pana Mr. Pedro v žádosti, kterou jsem mu řekl, můj životní příběh o finanční situaci, pošle mi formulář žádosti, abych vyplnil své údaje, což jsem udělal, poté, co mi poslal smlouvu o půjčce, předal jsem ji svému právníkovi k vyřízení podívejte se a poraďte mi jak dál. Podepsal jsem smlouvu o půjčce poté, co byla moje půjčka schválena před několika hodinami, banka mě kontaktuje ohledně převodu prostředků a poplatků, které musím uhradit na přepážce banky. bylo velmi příjemné pracovat s panem Pedrem a velmi mu děkuji za pomoc, kterou mi poskytl a která opravdu pomohla mé rodině hladovět. Kontaktujte prosím Mr. Pedro na e-mailu: pedroloanss@gmail.com, protože je vždy zaneprázdněn, ale mají s ním také dalšího profesionálního spoluhráče.

    ReplyDelete

Thanks for your comment ♥