Saturday 4 August 2012

KNIHY O MÓDĚ


...Ismy, Mairi Mackenzie
Jako stála čtenářka módního pekla jsem si přečetla i články o knížkách týkajících se módy. Hned poté, celá natěšená jsem vyrazila do knihovny. Našla jsem ovšem něco jiného. Knížka Mairi Mackenzie ...Ismy, je stručný přehled vývoje módy od 17. do 21. století. Ke každému směru jsou zde obrázky, muzea, která dané exponáty vlastní, případně další odkazy. Dozvěděla jsem se o spoustě stylů, jejichž jméno jsem slyšela úplně poprvé.

Celá kniha se dobře čte, je naprosto nenáročná a vyzná se v ní i naprostý laik, takže pro začátek mi přijde skvělá. Udělala jsem si celkový obrázek a zaujala mě móda 20. století, takže dále si přečtu knihu jen s touto, nebo užší tématikou.

Kniha vyšla v roce 2010 a má 160 stran, takže je v ní i o vlivu internetu na módní průmysl a zárovně i odkazy na webové stránky.


Víte, co na sebe?, Jitka Hrdličková
Koupila jsem si ji náhodou za 49 korun, a i na internetu se za tuto cenu dá sehnat. Je plná příkladu, co se hodí pro který typ postavy, jak zdůraznit, či potlačit určitou část těla a jiných vychytávek. Rozhodně pro mě bylo zajímavé si ji přečíst. Sice jsem přibližně tušila, co mi sluší, a co naopak ne, ale tady byly vysvětleny optické iluze, které to způsobují, což se mi velmi líbilo. Najdete v ní i malé odstavce o historii určitého módního doplňku, či nějakého kusu oblečení vztahujícího se ke kapitole.

Líbilo se mi celkové zpracování, náhresy a fotografie. Zde je ještě pár obrázků stránek knihy.



Abeceda textilu a odívání, Stanislav Teršl
Stručně: je to výkladový slovní pojmů souvisejících s odíváním. Rovněž doporučuji přečíst, jestli vás toto téma zajímá. Přijde mi dobré znát materiály a jejich povahu. To je užitečné zejména při nákupech v second handech, kde je možné při znalosti materiálu dopředu odhadnout jeho chování. Také mě zajímají různé výrazy používané v krejčovství.

Kniha je řazená jako slovník, do odstavců, takže se čte poměrně těžko a pro naprosto neznalé je docela složitá.


No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment ♥